Vem är Ali Khaldi?

Personlig Tränare och själv hårt och seriöst tränande, 5-6 pass/vecka, gymträning främst, som inkluderar rörlighet och SMR. Jag har alltid tränat hårt och målmedvetet, jag började träna på egen hand som 12-årig hockeyspelare för att nå min dröm NHL (vilket jag tyvärr aldrig gjorde). Jag har tränat hårt och kontinuerligt i gymet sedan jag var 15-16 år dvs. sedan 1980-1981. Först handlade min gymträning om att utveckla styrka som hockeyspelare, jag var en hårt satsande hockeyspelare och spelade elithockey när jag lade av 1987, 22 år gammal, efter att ha varit med och fört upp ”Vilda Väsby” till elitserien.
Jag gick direkt från att vara elithockeyspelare till att lägga minst lika mycket tid i gymet och har så gjort sedan dess. Jag har även hållit på med olika kampsporter i omgångar.

Under de senaste 20 åren har jag varit fystränare inom främst hockey och fotboll, där mitt syfte alltid är att optimera atleten för aktuell idrott med högsta prioritet på att utveckla moderna explosiva och skadefria atleter.
Som Personlig Tränare utvecklar jag enligt samma filosofi motionärer/elitmotionärer att nå sin maximala kapacitet och atletism med en skadefri grund.

Jag bidrar med min gedigna erfarenhet, över 45 år i träning varav 40 år i gymet, både från min egen träning och som fystränare/PT. Jag (och många med mig som varit i gymet sedan 80-talet) har, pga. okunskap, gjort så många grundläggande misstag i min gymträning som jag har fått betala priset för långt senare i form av skadebekymmer. Jag har dock lärt mig av mina misstag och har bl.a. sedan 10 år tillbaka lagt in rörlighets- och stabilitetsträning som en naturlig del i mina gympass vilket har gjort att jag har ”räddat upp situationen” och min mission är nu att NOLL av mina klienter skall begå samma misstag som jag varför jag brinner för att utveckla atleter (idrottare som motionärer) från GRUNDEN vilket innebär:
PRIORITET: SKADEFRI som sedan blir STARK som en OXE och därefter ATLETISK och EXPLOSIV som en PANTER!

Gillar du denna artikel?

Dela på facebook
Dela på Facebook
Dela på twitter
Dela på Twitter
Dela på linkedin
Dela på Linkdin
Dela på email
Dela med e-post

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *